TOP 09 Brno podporuje přestavbu železničního uzlu ve variantě u řeky

TOP 09 Brno chce podpořit co nejrychlejší a nejefektivnější výstavbu moderního nádraží

Regionální organizace TOP 09 Brno-město se jednomyslně vyjádřila pro podporu polohy nového brněnského nádraží ve variantě „Řeka“, čímž chce podpořit co nejrychlejší a nejefektivnější výstavbu moderního železničního uzlu v jihomoravské metropoli.

Regionální výbor TOP 09 Brno-město schválil podporu přestavby železničního uzlu Brno ve variantě A, v podvariantách Aa a Ac – viz obrázky.
Železniční uzel Brno ve variantě A, v podvariantách Aa a Ac Železniční uzel Brno ve variantě A, v podvariantách Aa a Ac
K tomuto závěru dospěl regionální výbor TOP 09 Brno-město zejména z následujících důvodů:

  • projektová připravenost var. A (soulad s Územním plánem města Brna, souhlas vlády, EIA, vypracovaná dokumentace k územnímu řízení, nepravomocně vydané ÚR)
  • možnost financování z fondů EU
  • nižší investiční náklady
  • možnost zapojení vysokorychlostních tratí a soulad s plánovaným Severojižním kolejovým diametrem (SJKD)
  • rozvoj města směrem na jih
  • minimální dopad na obyvatele během stavby
  • majetkoprávní vztahy k pozemkům a budovám dotčených stavbou železničního uzlu Brno
Železniční uzel Brno ve variantě A, v podvariantách Aa a Ac Železniční uzel Brno ve variantě A, v podvariantách Aa a Ac

„Varianta Ac využívá pro zapojení tratě od Chrlic plánovaného podjezdu Severo-jižního kolejového diametru pod železniční uzel Brno, čímž šetří investiční náklady a využívá již zpracovaného projektu, který toto křížení řeší. Severo-jižní kolejový diametr také umožní pohodlné propojení s centrem města, a to nezávisle na MHD,“ upřesňuje Petr Kunc, místopředseda TOP 09 Brno-město a člen zastupitelstva JMK.

K novému nádraží v poloze „U řeky“ bude přivedeno celkem 5 tramvajových a trolejbusových linek a dále 10 linek autobusových. Nové nádraží bude propojeno se stávajícím historickým centrem města novou třídou, která má nést jméno „Evropská“. Dopravní obslužnost MHD tedy bude pro cestující zajištěna dostatečně.

„Musíme se nyní zaměřit na to, aby nová třída byla architektonicky hodnotná, dbala dominant města a vytvořila základ pro nové, živé město. Také musíme začít řešit podobu nového nádraží. K tomu nám jako podklad mohou sloužit již proběhnuté architektonické soutěže. Debatu na toto téma chceme zahájit co nejdříve a požadavky občanů do těchto projektů máme v plánu zapracovat. Je úkolem nás, zastupitelů, konečně se rozhodnout, ne jen diskutovat. Snad se tak dožijeme moderního železničního uzlu,“ uvedl Jaroslav Kacer, náměstek primátora města Brna a předseda TOP 09 Brno-město.

„Uvedená varianta polohy nádraží také výrazně zlepší napojení městské části Černovice s centrem města. V rámci stavby železničního uzlu Brno vznikne nové černovické nádraží na ulici Olomoucká. Dopravu do dalších částí města cestujícím ulehčí přímý přestup na MHD,“ sděluje Ladislav Kotík, místopředseda TOP 09 Brno-město a člen zastupitelstva MČ Brno-Černovice.

„Pro lepší komunikaci s veřejností jsme také nechali zpracovat piktogram pro novou polohu nádraží. Mohou jím být označeny materiály, týkající se stavby ŽUB v uvedené poloze,“ uzavírá Petr Kunc.

Piktogram nádraží v poloze „U řeky“
Piktogram pro novou polohu nádraží „U řeky“

Tisková zpráva

Dnešní Brno 27 Článků
Dnešní Brno - informace z Brna.

Buďte první, kdo přidá komentář

Napište komentář